source of reference: Nearest-neighbor interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 3 February 2017, at 05:38 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Nearest-neighbor interpolation (also known as proximal interpolation or, in some contexts, point sampling) is a simple method of multivariate interpolation in one or more dimensions. Interpolation is the problem of approximating the value of a function for a non-given point in some space when given the value of that function in points around (neighboring) that point. The nearest neighbor algorithm selects the value of the nearest point and does not consider the values of neighboring points at all, yielding a piecewise-constant interpolant. The algorithm is very simple to implement and is commonly used (usually along with mipmapping) in real-time 3D rendering to select color values for a textured surface. [Description] ... |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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Nearest-neighbor interpolation | near |
nearest neighbor interpolation | níər |
nírəst néibər intə̀rpəléiʃən | ニィアー |
ニアゥリストゥ ネイバゥーァ インタゥーパゥレゥイシャン | ニアー |
ニアゥリストゥ・ネイバゥーァ・インタゥーパゥレゥイシャン | [副詞] |
ニアレスト ネイバー インターポレイション | 近くに |
ニアレスト・ネイバー・インターポレイション | [形容詞] |
ニアレストネイバー | 近い |
ニアレストネイバー法 | [動詞] |
最近傍補間 | 近づく |
最近傍補間法 | ・ |
最近隣補間法 | nearest |
最近傍法 | nírəst |
ニアゥリストゥ | |
ニアレスト | |
[形容詞] | |
最近接の | |
最近の | |
最も近い | |
・ | |
Interpolation | |
intə̀rpəléiʃən | |
インタゥーパゥレゥイシャン | |
インターポレイション | |
インタポレイション | |
[名詞] | |
挿入すること | |
改竄 | |
かいざん | |
内挿 | |
補間 | |
補間法 | |
・ | |
内挿法 | |
画素補間 | |
バイリニア法 | |
バイキュービック法 | |
更新日:2022年 7月20日 |