source of reference: バイキュービック補間 (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 16 April 2020, at 21:31 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Automatic translation 数学では 、 バイキュービック補間は、 2次元の 規則 的 なグリッド上のデータポイントを補間するためのキュービック補間の拡張です。 内挿されたサーフェスは、 双一次補間または最近傍内挿によって得られる対応するサーフェスよりも滑らかです。 双三次補間は、 ラグランジュ多項式 、 三次スプライン 、または三次たたみ込みアルゴリズムのいずれかを使用して実行できます。・・・ |
source of reference: Bicubic interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 16 April 2020, at 21:31 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ In mathematics, bicubic interpolation is an extension of cubic interpolation for interpolating data points on a two-dimensional regular grid. The interpolated surface is smoother than corresponding surfaces obtained by bilinear interpolation or nearest-neighbor interpolation. Bicubic interpolation can be accomplished using either Lagrange polynomials, cubic splines, or cubic convolution algorithm. ... |
source of reference: Bilinear interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 31 October 2021, at 16:30 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ In mathematics, bilinear interpolation is an extension of linear interpolation for interpolating functions of two variables (e.g., x and y) on a rectilinear 2D grid. Bilinear interpolation is performed using linear interpolation first in one direction, and then again in the other direction. Although each step is linear in the sampled values and in the position, the interpolation as a whole is not linear but rather quadratic in the sample location. Bilinear interpolation is one of the basic resampling techniques in computer vision and image processing, where it is also called bilinear filtering or bilinear texture mapping. |
source of reference: Nearest-neighbor interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 3 February 2017, at 05:38 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Nearest-neighbor interpolation (also known as proximal interpolation or, in some contexts, point sampling) is a simple method of multivariate interpolation in one or more dimensions. Interpolation is the problem of approximating the value of a function for a non-given point in some space when given the value of that function in points around (neighboring) that point. The nearest neighbor algorithm selects the value of the nearest point and does not consider the values of neighboring points at all, yielding a piecewise-constant interpolant. The algorithm is very simple to implement and is commonly used (usually along with mipmapping) in real-time 3D rendering to select color values for a textured surface. [Description] ... |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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Bicubic interpolation | bicubic |
bàikjú:bik intə̀ːpəléiʃən | bàikjú:bik |
バイキュービック イェンタゥーパゥレゥイシャン | バイキュービック |
バイキュービック・イェンタゥーパゥレゥイシャン | バ̀イキュ́ービック |
バ̀イキュ́ービック・イェンタゥ̀ーパゥレゥ́イシャン | [名詞] |
バイキュービック インターポレイション | 双三次 |
バイキュービック・インターポレイション | そうさんじ |
バ̀イキュ́ービック・インタ̀ーポレ́イション | ・ |
バイキュービック補間 | Interpolation |
バイキュービック ほかん | intə̀rpəléiʃən |
双三次補間 | イェンタゥーパゥレゥイシャン |
そうさんじ ほかん | イェンタゥ̀ーパゥレゥ́イシャン |
バイキュービック法 | インターポレイション |
インタ̀ーポレ́イション | |
[名詞] | |
挿入すること | |
改竄 | |
かいざん | |
補間 | |
ほかん | |
内挿 | |
ないそう | |
内挿法 | |
補間法 | |
・ | |
画素の補間 | |
がその ほかん | |
画素補間 | |
画素補間法 | |
更新日:2024年11月 4日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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Bilinear Interpolation | bilinear |
bàilíniər intə̀rpəléiʃən | bàilíniər |
バイリゥィニアゥ イェンタゥーパゥレゥイシャン | バイリゥィニアゥ |
バイリゥィニアゥ・イェンタゥーパゥレゥイシャン | バ̀イリゥィ́ニアゥ |
バ̀イリゥィ́ニアゥ・イェンタゥ̀ーパゥレゥ́イシャン | バイリニア |
バイリニア インターポレイション | バ̀イリ́ニア |
バイリニア・インターポレイション | [形容詞] |
バ̀イリ́ニア・インタ̀ーポレ́イション | 双一次の |
バイリニア補間 | そういちじの |
バイリニア ほかん | ・ |
バイリニア補間法 | Interpolation |
双一次補間 | intə̀rpəléiʃən |
そういちじ ほかん | イェンタゥーパゥレゥイシャン |
双一次補間法 | イェンタゥ̀ーパゥレゥ́イシャン |
そういちじ ほかんほう | インターポレイション |
双線形補間法 | インタ̀ーポレ́イション |
そうせんけい ほかんほう | [名詞] |
・ | 挿入すること |
bilinear filtering | 改竄 |
bàilíniər fíltəriŋ | かいざん |
バイリィニアゥ フィルゥタゥリング | 内挿 |
バイリィニアゥ・フィルゥタゥリング | ないそう |
バイリニア フィルタリング | 補間 |
バイリニア・フィルタリング | ひかん |
・ | 補間法 |
bilinear texture mapping | ・ |
bàilíniər tékstʃər mǽpiŋ | 内挿法 |
バイリィニアゥ テクスチャァー マェピング | 画素の補間 |
バイリィニアゥ・テクスチャァー・マェピング | |
バイリニア・テクスチャ・マッピング | |
更新日:2024年10月27日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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Nearest-neighbor interpolation | [形容詞] |
nearest neighbor interpolation | 最近接の |
nírəst néibər intə̀rpəléiʃən | 最近の |
ニァリストゥ ネイバゥァー インタゥーパゥレゥイシャン | 最も近い |
ニァリストゥ・ネイバゥァー・インタゥーパゥレゥイシャン | ・ |
ニ́ァリストゥ・ネ́イバゥァー・イェンタゥ̀ーパゥレゥ́イシャン | neighbor |
ニアレスト ネイバー インターポレイション | néibər |
ニアレスト・ネイバー・インターポレイション | ネイバゥァー |
ニ́アレスト・ネ́イバー・インタ̀ーポレ́イション | ネ́イバゥァー |
ニアレストネイバー | ネイバー |
ニアレストネイバー法 | ネ́イバー |
最近傍補間 | [名詞] |
さいきんぼう ほかん | 近所の人 |
最近傍補間法 | 隣人 |
さいきんぼう ほかんほう | [他動詞] |
最近隣補間法 | ~の近くに住む |
さいきんりん ほかんほう | [自動詞] |
最近傍法 | 近くに住む |
・ | [形容詞] |
隣の | |
【 以下関連語 】 | ・ |
near | Interpolation |
níər | intə̀rpəléiʃən |
ニィアー | イェンタゥーパゥレゥイシャン |
ニィ́アー | イェンタゥ̀ーパゥレゥ́イシャン |
ニアー | インターポレイション |
ニ́アー | インタ̀ーポレ́イション |
[副詞] | [名詞] |
近くに | 挿入すること |
[形容詞] | 改竄 |
近い | かいざん |
[動詞] | 内挿 |
近づく | 補間 |
・ | ほかん |
nearest | 補間法 |
nírəst | ・ |
ニァリストゥ | 内挿法 |
ニ́ァリストゥ | 画素補間 |
ニアレスト | バイリニア法 |
ニ́アレスト | バイキュービック法 |
更新日:2024年11月 4日 |