source of reference: マーケティング投資収益率 (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 30 September 2019 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Automatic translation マーケティング投資 利益 率 ( ROMI )は、 マーケティング ( マーケティング支出の純額 )に起因する利益への貢献を、「投資」またはリスクのあるマーケティングで割ったものです。 ROMIは、マーケティングは同じ種類の投資ではないため、他の「 投資収益率」(ROI) 指標とは異なります 。 プラントや在庫に「拘束」されているお金(多くの場合、 設備投資またはCAPEXと見なされる)の代わりに、マーケティング資金は通常「リスク」があります。 マーケティング支出は通常、現在の期間に支出されます( 運用支出またはOPEX)。 ・・・ |
source of reference: Return on marketing investment (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 30 September 2019, at 06:00 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Return on marketing investment (ROMI) is the contribution to profit attributable to marketing (net of marketing spending), divided by the marketing 'invested' or risked. ROMI is not like the other 'return-on-investment' (ROI) metrics because marketing is not the same kind of investment. Instead of money that is 'tied' up in plants and inventories (often considered capital expenditure or CAPEX), marketing funds are typically 'risked'. Marketing spending is typically expensed in the current period (operational expenditure or OPEX)... |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
ROMI | Marketing |
Return on marketing investment | mɑ́rkitiŋ |
Return On Marketing Investment | マーケディング |
ritə́rn ɑn invésmənt | マーケティング |
リェタゥァーン オァン マーケディング インヴェストゥメントゥ | 販売促進活動 |
リェタゥァーン・オァン・マーケディング・インヴェストゥメントゥ | 販売 |
リェタゥァーン オァン マーケティング インヴェストゥメントゥ | 売買 |
リェタゥァーン・オァン・マーケティング・インヴェストゥメントゥ | 取引 |
リターン オン マーケティング インベストメント | 市場調査から販売までの過程 |
リターン・オン・マーケティング・インベストメント | ・ |
マーケティング投資収益率 | investment |
マーケティング投資利益率 | invésmənt |
インヴェストゥメントゥ | |
インベストメント | |
[名詞] | |
投資 | |
出資 | |
投資金 | |
このページは書きかけのページです | 更新日:2021年10月12日 |