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ICT用語の意味と同義語

【 「ニアレストネイバー法」又はそれに関連する用語の意味 】
source of reference: Nearest-neighbor interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 3 February 2017, at 05:38 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/

Nearest-neighbor interpolation (also known as proximal interpolation or, in some contexts, point sampling) is a simple method of multivariate interpolation in one or more dimensions.
Interpolation is the problem of approximating the value of a function for a non-given point in some space when given the value of that function in points around (neighboring) that point. The nearest neighbor algorithm selects the value of the nearest point and does not consider the values of neighboring points at all, yielding a piecewise-constant interpolant. The algorithm is very simple to implement and is commonly used (usually along with mipmapping) in real-time 3D rendering to select color values for a textured surface.

[Description]
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【 他のICT用語辞典へ(外部リンク)】

Nearest-neighbor interpolation (Wikipedia)
ニアレストネイバー法 (コトバンク)



【 ニアレストネイバー法 の同義語と関連語 】
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同義語・類義語 関連語・その他
Nearest-neighbor interpolation near
nearest neighbor interpolation níər
nírəst néibər intə̀rpəléiʃən ニィアー
ニアゥリストゥ ネイバゥーァ インタゥーパゥレゥイシャン ニアー
ニアゥリストゥ・ネイバゥーァ・インタゥーパゥレゥイシャン [副詞]
ニアレスト ネイバー インターポレイション 近くに
ニアレスト・ネイバー・インターポレイション [形容詞]
ニアレストネイバー 近い
ニアレストネイバー法 [動詞]
最近傍補間 近づく
最近傍補間法
最近隣補間法 nearest
最近傍法 nírəst

ニアゥリストゥ

ニアレスト

[形容詞]

最近接の

最近の

最も近い


Interpolation

intə̀rpəléiʃən

インタゥーパゥレゥイシャン

インターポレイション

インタポレイション

[名詞]

挿入すること

改竄

かいざん

内挿

補間

補間法


内挿法

画素補間

バイリニア法

バイキュービック法







更新日:2022年 7月20日




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