source of reference: バイキュービック補間 (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 16 April 2020, at 21:31 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Automatic translation 数学では 、 バイキュービック補間は、 2次元の 規則 的 なグリッド上のデータポイントを補間するためのキュービック補間の拡張です。 内挿されたサーフェスは、 双一次補間または最近傍内挿によって得られる対応するサーフェスよりも滑らかです。 双三次補間は、 ラグランジュ多項式 、 三次スプライン 、または三次たたみ込みアルゴリズムのいずれかを使用して実行できます。・・・ |
source of reference: Nearest-neighbor interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 3 February 2017, at 05:38 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ Nearest-neighbor interpolation (also known as proximal interpolation or, in some contexts, point sampling) is a simple method of multivariate interpolation in one or more dimensions. Interpolation is the problem of approximating the value of a function for a non-given point in some space when given the value of that function in points around (neighboring) that point. The nearest neighbor algorithm selects the value of the nearest point and does not consider the values of neighboring points at all, yielding a piecewise-constant interpolant. The algorithm is very simple to implement and is commonly used (usually along with mipmapping) in real-time 3D rendering to select color values for a textured surface. [Description] ... |
source of reference: Bicubic interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 16 April 2020, at 21:31 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ In mathematics, bicubic interpolation is an extension of cubic interpolation for interpolating data points on a two-dimensional regular grid. The interpolated surface is smoother than corresponding surfaces obtained by bilinear interpolation or nearest-neighbor interpolation. Bicubic interpolation can be accomplished using either Lagrange polynomials, cubic splines, or cubic convolution algorithm. ... |
source of reference: Bilinear interpolation (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 31 October 2021, at 16:30 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ In mathematics, bilinear interpolation is an extension of linear interpolation for interpolating functions of two variables (e.g., x and y) on a rectilinear 2D grid. Bilinear interpolation is performed using linear interpolation first in one direction, and then again in the other direction. Although each step is linear in the sampled values and in the position, the interpolation as a whole is not linear but rather quadratic in the sample location. Bilinear interpolation is one of the basic resampling techniques in computer vision and image processing, where it is also called bilinear filtering or bilinear texture mapping. |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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Nearest-neighbor interpolation | near |
nearest neighbor interpolation | níər |
nírəst néibər intə̀rpəléiʃən | ニィアー |
ニアゥリストゥ ネイバゥーァ インタゥーパゥレゥイシャン | ニアー |
ニアゥリストゥ・ネイバゥーァ・インタゥーパゥレゥイシャン | [副詞] |
ニアレスト ネイバー インターポレイション | 近くに |
ニアレスト・ネイバー・インターポレイション | [形容詞] |
ニアレストネイバー | 近い |
ニアレストネイバー法 | [動詞] |
最近傍補間 | 近づく |
最近傍補間法 | ・ |
最近隣補間法 | nearest |
最近傍法 | nírəst |
ニアゥリストゥ | |
ニアレスト | |
[形容詞] | |
最近接の | |
最近の | |
最も近い | |
・ | |
Interpolation | |
intə̀rpəléiʃən | |
インタゥーパゥレゥイシャン | |
インターポレイション | |
インタポレイション | |
[名詞] | |
挿入すること | |
改竄 | |
かいざん | |
内挿 | |
補間 | |
補間法 | |
・ | |
内挿法 | |
画素補間 | |
バイリニア法 | |
バイキュービック法 | |
更新日:2022年 7月20日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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バイキュービック補間 | bicubic |
Bicubic interpolation | bàikjú:bik |
bàikjú:bik intə̀ːpəléiʃən | バイキュービック |
バイキュービック インタゥーパゥレゥイシャン | [名詞] |
バイキュービック・インタゥーパゥレゥイシャン | 双三次 |
バイキュービック インターポレイション | ・ |
バイキュービック・インターポレイション | Interpolation |
双三次補間 | intə̀rpəléiʃən |
バイキュービック法 | インタゥーパゥレゥイシャン |
インターポレイション | |
インタポレイション | |
[名詞] | |
挿入すること | |
改竄 | |
補間 | |
内挿 | |
内挿法 | |
補間法 | |
・ | |
画素の補間 | |
画素補間 | |
画素補間法 | |
更新日:2023年 1月 4日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
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バイリニア補間 | bilinear |
Bilinear Interpolation | bàilíniər |
bàilíniər intə̀rpəléiʃən | バイリィニアゥ |
バイリィニアゥ インタゥーパゥレゥイシャン | バイリニア |
バイリィニアゥ・インタゥーパゥレゥイシャン | [形容詞] |
バイリニア インターポレイション | 双一次の |
バイリニア・インターポレイション | ・ |
バイリニア補間法 | Interpolation |
双一次補間 | intə̀rpəléiʃən |
双一次補間法 | インタゥーパゥレゥイシャン |
そういちじほかんほう | インターポレイション |
双線形補間法 | インタポレイション |
そうせんけいほかんほう | [名詞] |
・ | 挿入すること |
bilinear filtering | 改竄 |
bàilíniər fíltəriŋ | かいざん |
バイリィニアゥ フィルゥタゥリング | 内挿 |
バイリィニアゥ・フィルゥタゥリング | 補間 |
バイリニア フィルタリング | 補間法 |
バイリニア・フィルタリング | ・ |
・ | 内挿法 |
bilinear texture mapping | 画素の補間 |
bàilíniər tékstʃər mǽpiŋ | |
バイリィニアゥ テクスチャァー マェピング | |
バイリィニアゥ・テクスチャァー・マェピング | |
バイリニア・テクスチャ・マッピング | |
更新日:2022年 4月17日 |