source of reference: Knowledge Engineer (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 30 July 2020, at 18:00 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ A knowledge engineer is a professional engaged in the science of building advanced logic into computer systems in order to try to simulate human decision-making and high-level cognitive tasks. A knowledge engineer supplies some or all of the "knowledge" that is eventually built into the technology. [Overview] Often, knowledge engineers are intermediaries employed to translate highly technical information which they elicit from domain experts into the actual computer program or data system (ESDG 2000). Knowledge engineers interpret and organize information on how to make systems decisions (Aylett & Doniat 2002). The term "knowledge engineer" first appeared in the 1980s in the first wave of commercialization of AI – the purpose of the job is to work with a client who wants an expert system created for them or their business. |
出典: ゼロ知識証明 『フリー百科事典 ウィキペディア日本語版(Wikipedia)』 最終更新 2019年5月2日 (木) 04:29 UTC、URL: https://ja.wikipedia.org/ 暗号学において、ゼロ知識証明(ぜろちしきしょうめい、zero-knowledge proof)とは、ある人が他の人に、自分の持っている(通常、数学的な)命題が真であることを伝えるのに、真であること以外の何の知識も伝えることなく証明できるようなやりとりの手法である。ゼロ知識対話証明(ZKIP)とも呼ばれる。 [概要] ゼロ知識証明の研究は、ある人が,秘密の知識(パスワードなど)を所持していることをもって,本人であることを他の人に示したいが,この秘密自体は誰にも開示しなくてよい認証方式を実現することが動機である。もっとも、パスワード認証というのはゼロ知識証明で扱う一般的な例ではない。ゼロ知識証明によるパスワード認証は特殊な応用例である。 ゼロ知識証明で証明される命題には、巨大な合成数の素因子(素因数分解の解)を知っている、離散対数問題(DLP)の解を知っているなどの公開鍵暗号でよく利用されるものがある。また、任意のNP完全問題の証拠を持っていることをゼロ知識証明で示せることが知られている。 ・・・ |
source of reference: Customer experience (The Free Encyclopedia WikipediA) last edited on 24 September 2020, at 08:12 UTC, URL: https://en.wikipedia.org/ In commerce, customer experience (CX) is the product of an interaction between an organization and a customer over the duration of their relationship. This interaction is made up of three parts: the customer journey, the brand touchpoints the customer interacts with, and the environments the customer experiences (including digital environment) during their experience. A good customer experience means that the individual's experience during all points of contact matches the individual's expectations. Gartner asserts the importance of managing the customer's experience. ... |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
information | |
インフォーメーション | |
インフォメイシュン | |
インフォメーション | |
情報 | |
情報の通知 | |
知識 | |
物事の事情 | |
このページは書きかけのページです | 更新日: |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
KB | |
knowledge base | |
知識 | |
知識ベース | |
知識獲得 | |
知識工学 | |
このページは書きかけのページです | 更新日: |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
Knowledge Engineer | knowledge |
knowledge engineer | nɑ́lidʒ |
nɑ́lidʒ èndʒəníər | ナォリィッジ |
ナォリィッジ エィンジニアゥー | ナォ́リィッジ |
ナォリィッジ・エィンジニアゥー | ナレッジ |
ナォ́リィッジ・エィ̀ンジニ́アゥー | ナ́レッジ |
ナレッジ エンジニア | [名詞] |
ナレッジ・エンジニア | 知識 |
ナ́レッジ・エ̀ンジニ́ア | 情報 |
ナレッジエンジニア | 認識 |
ノレッジ エンジニア | 熟知 |
ノレッジ・エンジニア | ノウハウ |
ノレッジエンジニア | 暗黙知 |
KE | ・ |
kéi íː | エキスパートシステム |
ケイ イー | 人工知能 |
ケー イー | 自然言語処理 |
知識エンジニア | |
ちしき エンジニア | |
知識工学 | |
ちしき こうがく | |
知識工学技術者 | |
ちしき こうがく ぎじゅつしゃ | |
更新日:2024年 4月 4日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
Zero Knowledge Proof | パスワード |
Zero Knowledge Interactive Proof | 暗号理論 |
Zero-Knowledge Interactive Proof | 認証 |
zíərou nɑ́lidʒ ìntərǽktiv prúːf | 秘密情報 |
ジィーロウ ナォリィッジ インタラクティヴ プルーフ | ・ |
ジィーロウ・ナォリィッジ・インタラクティヴ・プルーフ | Interactive |
ジィ́ーロウ・ナォ́リィッジ・イ̀ンタラェ́クティヴ・プル́ーフ | ìntərǽktiv |
ゼロ ナレッジ ナレッジ インタラクティブ プルーフ | インタラェクティヴ |
ゼロ・ナレッジ・インタラクティブ・プルーフ | イ̀ンタラェ́クティヴ |
ゼ́ロ・ナ́レッジ・イ̀ンタラ́クティブ・プル́ーフ | インタラクティブ |
ZKIP | イ̀ンタラ́クティブ |
ZKP | [形容詞] |
ゼットキップ | 対話式の |
ゼロ知識証明 | 対話型の |
ゼロ知識対話証明 | たいわがたの |
ぜろ ちしき たいわ しょうめい | 双方向の |
・ | 相互作用の |
・ | |
Proof | |
prúːf | |
プルーフ | |
プル́ーフ | |
[名詞] | |
証明 | |
しょうめい | |
【 以下関連語 】 | 証拠 |
Knowledge | 試験 |
nɑ́lidʒ | 検証 |
ナォリィッジ | 実証 |
ナォ́リィッジ | [形容詞] |
ナレッジ | 耐えられる |
ナ́レッジ | 検査済みの |
[名詞] | |
知識 | |
ちしき | |
情報 | |
認識 | |
熟知 | |
じゅくち | |
・ | |
更新日:2024年 4月25日 |
同義語・類義語 | 関連語・その他 |
---|---|
カスタマー・エクスペリエンス | Customer |
Customer Experience | kʌ́stəmər |
Customer experience | カゥスタゥマゥー |
kʌ́stəmər ikspíəriəns | カスタマー |
カゥスタゥマゥー イクスピュリアェンス | [名詞] |
カゥスタゥマゥー・イクスピュリアェンス | 顧客 |
カスタマー エクスペリエンス | 得意先 |
カスタマーエクスペリエンス | ・ |
カスタマ エクスペリエンス | Experience |
カスタマ・エクスペリエンス | ikspíəriəns |
カスタマエクスペリエンス | イクスピュリアェンス |
CX | エクスペリエンス |
顧客経験価値 | [名詞] |
顧客体験 | 経験 |
・ | 体験 |
カスタマー・エクスペリエンス管理 | 知識 |
カスタマー・エクスペリエンス向上 | 技能 |
[他動詞] | |
経験する | |
更新日:2022年 1月13日 |